Ha tålamoood....

Ni kanske undrar vad jag menar med rubriken?
Well, I will tell you...
Igår... Allt hände i rulltrappan i tunnelbanan när vi skulle till bion. Det var jag och mina två brorsor. Vi sprang nerför rulltrappan. Gissa vad som händer -.- ? Det är inte så svårt att gissa. Eftersom att jag är världens klumpigaste människa så föll jag OFC. Jag gled på rumpan typ fyra trappsteg. FYFAN VAD ONT DET GJORDE! Och vet ni vad som hände med mina jeans? Haha, dom blev randiga av åkturen! Haha. Det som hände sen var att jag gick runt och haltade (gör ont när man spänner rumpan eller sätter den i nån slags rörelse XD) och klagade hela tiden vi stapplade omkring.
Jag tänker inte visa min rumpa för man ska ju ha sina gränser, haha! Men den är randig likaså, ser ut som att en katt har klöst mig, och så är den lite blåslagen.
Men det är bara ena skinkan.

Blå skinka

.
Postat av: natalia

Hej, jag älskar din blogg! jag skriver detta för att testa hur det skulle se ut om någon kommentera. Förstår du??? BLABLABALABNLA

2010-04-07 @ 19:25:46
URL: http://smartish.blogg.se/
Postat av: Natalia

hej

jag älskar din blogg. Tänk på att göra toppen så hög att du kan få in rubriken där. Sen ska mitten inte vara för hög, den kan vara några pixlar hög egentligen, för den kommer att upprepas neråt.

Botten skall vara så hög att länken till kommentarsidan, datum och liknande får plats.

Observera att det ska stå repeat-y istället för no-repeat på denna. Detta innebär att den repeterar bakgrundsbilden hela tiden, dvs så länge det är text.

Lägg in adressen till mittenbilden som du laddade upp innan där det står adressen till bilden i mitten.



Nu ska det alltså se ut så här:

2010-04-07 @ 19:44:34
URL: http://smartish.blogg.se/
Postat av: natalia

Is this a sketch that the implied persons may recognise? (Čálán eŋgelašgillii, go in dieđe mákkar gielat vuosttaš administrahtorat ja čállit máhtte.)



It seems this Wikipedia was started a Swede and a Norwegian with interest for, but not knowledge of Sámi: Den fjättrade ankan and Dittaeva. Later, Hapsiainen, Tsujigiri, joined. The user with most edits, more than the rest of us together, is Skuolfi. She is the one who has filled this infrastructure. Lately, some other users have joined in, such as Albbas. The Sámi Wikipedia has 120 users and 3 administrators. With 750 articles, the wikipedia now has a full fledged infrastructure ready to be filled with content. Compared to other wikipedias of the same bitsize, it thus is in a good position to grow. Trondtr 21:36, 18 miessemánu 2006 (UTC).



That seems pretty accurate to me. When I joined, there were literally no articles in Sami here. I made some stubs and started translating the interface using dictionaries -- I don't know much Sami myself. Soon after that Skuolfi arrived, and started contributing on a higher level than I was ever able to.



I think I'm going to request that my sysop status here be removed. There's not much left here for me to do. But it's been great to see this Wikipedia make so much progress :) • 辻斬り? 15:33, 21 miessemánu 2006 (UTC)

2010-04-08 @ 09:41:07
URL: http://smartish.blogg.se/

Vad heter du, sötnos?
Kom ihåg

Din mail: (bara jag kan se)

Har du blogg?

Det är bara att skriva på!

.
RSS 2.0